Serier liknande Game of Thrones
Vill hitta liknande serier (fantasy) att se som Game of Thrones - so hit me! đ
Har redan koll pÄ:
- Vikings
- Under the Dome
- Teen Wolf
Ăr ex. Supernatural, The Vampire Diaries, Once Upon a Time, Walking Dead, osv, bra?
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter â€ïž
Jag kikar pÄ Game of Thrones och har kollat iallafall pÄ första sÀsongen av Vikings (vet inte riktigt varför jag inte fortsatte) dÀremot gilla inte jag Teen Wolf sÄ sÄg nog aldrig ens hela första sÀsongen.
Jag försökte kolla pÄ Supernatural men kom vid första försöket inte förbi första sÀsongen. Men i höstas gjorde jag ett nytt försök (för min vÀn sa att den blev bÀttre) och nÀr jag vÀl kommit förbi sÀsong ett sÄ fastna jag och speciellt efter sÀsong fyra(?) nÀr Castiel kom med som karaktÀr.
The Vampire Diaries var dÀremot tvÀrt om och sluta se den efter nÄgra sÀsonger (har lyssnat pÄ böckerna som kan ha nÄgot med saken att göra ocksÄ eftersom de inte Àr mycket som stÀmmer överens) för det kÀndes som de bara gick runt i cirklar.
Kikar fortfarande pÄ Once Upon a Time, lite roligt med alla kÀnda (och mindre kÀnda) "sago"karaktÀrer.
Kikar Àven pÄ Sleepy Hollow.
Har en liten förkÀrlek till Merlin som jag sÄg om nu i somras (Àr ju dock en Àldre serie, vet inte om du Àr ute efter sÄna som fortfarande sÀnds?).
Kanske inte direkt Àr som Game of Thrones men gillar Sherlock. Sen gilla jag iallafall första sÀsongen av Da Vinci's Demoner, har lite samma filmstil som Game of Thones och Vikings om jag inte missminner mig (var ett tag sen jag sÄg den).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
The strain Àr Àckligt bra! Rekommenderar varmt den serien.
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag Àr bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
AnstrÀngning lönar sig bara om du vÀgrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Outlander och Poldark ocksÄ! TvÄ riktigt vÀlgjorda serier, som Àr historiska och mycket spÀnnande. Serier man inte kan sluta kolla pÄ!
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag Àr bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
AnstrÀngning lönar sig bara om du vÀgrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Marco Polo pÄ netflix har vissa likheter :)
Vikings och Poldark Àr mycket bra! Andra Àldre fantasy serier som jag gillar Àr Merlin och The legend of the seeker! Dock skulle jag inte likna vampire diaries med Game of Thrones, vampire diaries Àr sÀmre och av mycket lÀgre klass enligt min mening. Inte alls lika genomtÀnkt handling⊠Inte sÄ komplex handling. Och i de senaste sÀsongerna har handlingen verkligen gÄtt Ät skogen, kÀnns som samma drama om och om igen, samma utveckling som för pretty Little liars.

Sagan om Ringen, givetvis. Starten pÄ all fantasy.
Hatar cancer och Àlskar vÄrlökar.