Annons:
Etikett02-game-of-thrones
Läst 1230 ggr
Sollar
7/17/17, 10:33 PM

Vintern är här- Säsong 7 har börjat!

Då var säsong 7 igång, Det hände inte så mycket i första avsnittet, Samwell tömde pottor, Jon Snow var snäll, Sansa surade och Daenerys anlände till Dragonstone. Med tanke på att det bara är 7 avsnitt denna säsongen hoppas jag de ökar tempot lite.

Annons:
VeilofElysium
7/18/17, 9:03 AM
#1

Håller med om att första avsnittet inte var så händelserikt men tror att det kommer kicka igång nu när vi fått en re-cap av var alla karaktärer befinna sig och deras ambitioner.

Sollar
7/18/17, 10:00 PM
#2

Jo det är klart att det kommer att ta fart, blev lite besviken bara över att inte mer hände när det är så få avsnitt kvar, det började ju så bra också. Undrar vad som ska hända med Arya egentligen?

Och Jorah, är han en fånge eller är han inlåst där frivilligt?

VeilofElysium
7/19/17, 10:21 PM
#3

Kommer nog bli högt tempo i kommande avsnitt, de vet nog att de har en del säckar att knyta ihop på kvarvarande avsnitt. Ser fram emot en Stark reunion har väntat på det länge.. Tror Arya vänder om till Winterfell efter att ha mött Lannister soldaterna.. Petyr hennes nästa offer. 

Vad gäller Jorah så kan det nog vara både och.. Kanske är han där i hop om botgöring. Han vill ju inget annat än att återförenas med Dany.

Sollar
8/8/17, 7:27 PM
#4

Äntligen börjar det bli bra. Tror ni Jaime överlevde? Det gjorde han säkert men jag hoppas av nån anledning att han inte gjorde det.

VeilofElysium
8/8/17, 10:41 PM
#5

Yes! Han är ju the volonquar som Cersei varit så rädd för. Svårt att tänka mig att det skulle vara Tyrion… Ingen spoiler direkt men Jaime måste döda Cersei innan han själv dör om Maggy The Frogs prophecy skulle gå i uppfyllelse.

Sollar
8/9/17, 12:51 AM
#6

Fast det hade varit roligare om Jaime dött nu. Sedan tror jag att jag hoppas att alla som var där dör så ingen kan rapportera att drakvapnet fungerar, precis som att de skulle strunta i att försöka använda det igen då.🤪 Stackars Drogon.

Annons:
Sollar
8/28/17, 4:23 PM
#7

Hejdå Jon Snow, Hej Aegon Targaryen.

Halvdansken
8/28/17, 4:43 PM
#8

Nu ska vi vänta ett par år…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sollar
8/28/17, 8:27 PM
#9

Är det bekräftat att nästa säsong dröjer 2 år? Kan vi inte iaf få veta då om Jon/Aegon gifter sig med Daenerys eller dödar henne.

Halvdansken
8/28/17, 9:09 PM
#10

Läste nånstans att s08 kommer 2019.  Suck.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sollar
8/28/17, 11:09 PM
#11

Googlade nu.

https://www.vox.com/culture/2017/8/28/16214522/when-will-game-of-thrones-season-8-be-released-2019

Med detta spännande slutet känns det nästan omänskligt att låta oss vänta så länge. Detta sista avsnittet omkullkastade mycket av vad jag trodde skulle hända.

Sollar
8/31/17, 3:13 PM
Halvdansken
8/31/17, 9:35 PM
#13

Ser inte ut som om han tänkte ha ihjäl henne med en gång, i alla fall.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Sollar
9/2/17, 12:29 AM
#14

Nej det gör det ju inte, men jag har hela tiden trott att Daenerys kommer att dö, och nu tänker jag att det kanske blir så att Jon offrar henne för att rädda alla andra. Fast samtidig tänker jag nu att de borde få ett barn tillsammans först, varför annars dra upp frågan om hon kan få barn eller inte igen?

Halvdansken
9/2/17, 7:57 PM
#15

Kan ju vara nåt med att hon bara kan få barn med en Targaryen, och eftersom man trodde att hon var den sista så…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sollar
9/3/17, 2:34 AM
#16

Eller så bara ljög häxan. Hoppas iaf att de får barn och gifter sig och regerar tillsammans. Jag har aldrig ens gillat Jon Snow men jag gillar honom med Daenerys, och så var han hetare denna säsongen, pga håret antar jag. Vad tror du? Överlever de?

Halvdansken
9/3/17, 3:28 PM
#17

Risken är stor att det är skillnad på TV-serien och böckerna (om de nu skrivs).
På andra GoT sajter spekuleras det i om G.Martin har ihjäl många av huvudpersonerna, det är ju hans stil, men att TV-serien får en Happy Ending (Jon + Danny).  Så det blir nog mer än en variant.
Kommer Cersei bli is-zombie samman med Nightking? 

Vad jag tror? Tyrion överlever.  Jamie + Brienne = sant (den har jag lurat på länge).  
Min favorit är Arya, vad kommer hon och Gendry att göra om de möts igen?  Det finns många par i serien som på nåt sätt ska mötas igen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sollar
9/3/17, 7:01 PM
#18

Jag har hört något innan om att Martin har sagt något om att 5 karaktärer kommer att överleva, googlade nu och hittade detta. Enligt brevet han skrev -93 skulle Jon, Daenerys, Tyrion, Arya och Bran överleva, men handlingen är ju rätt annorlunda där så det känns ju osäkert.

Jag har inte hört den innan om Cersei, fast visst, kanske Jaime åker norrut blir en white walker, gör sedan Cersei till en så blir dom som nya night's king och night's queen och samtidigt uppfylls Maggie the frogs profetia.

Jaime och Brienne höll jag också på länge, men nu tror jag att jag föredrar Brienne med Tormund. Jag har tröttnat på Jaime lite tror jag, och Sansa, kan nån döda av henne snart? Arya gillar jag jättemycket, men hon är en karaktär som jag har svårt att se vart hon är på väg, när hon har hämnats, vad händer med henne då? Sedan älskar jag hennes hämnd på Freys.

Upp till toppen
Annons: