Annons:
Etikett05-karaktärer
Läst 1081 ggr
jiithra
3/7/15, 12:47 PM

Vilket syfte fyller Rickon?

Började igår fundera på vad Rickon egentligen fyller för syfte i serien/världen. Att han kommer göra något känns ändå trovärdigt, för GRRM är inte en sådan person som lägger in en karr bara för att skicka iväg hen och aldrig skriva något mer om den. Detta stärks, enligt mig, av att Rickon är med i serien. Hade han inte fyllt något som helst syfte hade han antagligen uteslutits ur serien.

Så vad vet vi egentligen om Rickon?

- Han är yngst i Stark-familjen

- Han är officiellt död, men som läsare/tittare vet vi att han lever. Hans varg lever fortfarande, och Rickon bör därmed också leva.

- Han följde med Bran norrut, men passerade aldrig muren.

Sen finns det säkert mer, som jag inte kommer ihåg då jag är lite nyvaken.

Jag kom aldrig fram till vad  Rickon egentligen tillför till världen. Har ni några idéer?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Hoseok
3/7/15, 1:27 PM
#1

Jag hoppas inte att han bara "är en karaktär som finns där för att finnas", för jag gillar honom, även fast man inte sett mycket av honom!

Jag vill tro att han kommer göra något som startar något stort. Vad vet jag inte.

jiithra
3/7/15, 1:39 PM
#2

Känner detsamma. Men undrar fortfarande vad det är han ska åstadkomma

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Dark-lord]
3/8/15, 1:28 PM
#3

Varför måste alla karaktärer ha ett syfte? Allt är  väl inte om plot points, att det finns en yngre av Stark-syskonen är väl inte så otroligt, men vi får väl se, han kanske uträttar något sen.

Hoseok
3/8/15, 1:43 PM
#4

#3 Klart det inte måste. Jag hoppas mest!

jiithra
3/8/15, 2:03 PM
#5

#3 Självklart måste han inte ha ett syfte. Men med tanke på hur han skrevs, och sedan bara skyfflades undan så känns det som att han kommer göra något.

Willas (tror jag han heter? En Tyrell iaf.) uteslöts ur serien då hans syfte kunde fyllas av någon annan, redan introducerad snubbe.

Att ha en ung, manlig stark, med levande varg, och sedan bara 'glömma bort', är lite onödigt, tycker jag. För hittils har de flesta karraktärer fyllt ett syfte, vilket Rickon ännu inte har.

Sen så är det ju faktiskt Game of Thrones, man vet aldrig vad som händer.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Cireea
3/8/15, 2:56 PM
#6

Jag hoppas att Rickon har ett syfte 🙂Hoppas på något riktigt grymt, vem vet… han kanske sveper in och tar tronen 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: