Annons:
Etikett02-game-of-thrones
Läst 1160 ggr
Hoseok
1/31/15, 12:31 AM

Sexuellt innehåll - Vart går gränsen?

Serien har fått mycket kritik för sitt sexuella innehåll. Hur känner ni inför detta? Har ni några åsikter om det?

Annons:
neasfotografier
2/13/15, 12:15 PM
#1

Jag känner lite så här. Det är en rätt brutal serie, och den utspelar sig i en sån tid.
Men jag stör mig i alla fall inte på det, det är en sån serie helt enkelt.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Cireea
2/13/15, 12:20 PM
#2

Jag och sambon ser serien tillsammans och när vi började kolla blev vi lite förvånade över hur mycket naket det var men precis som #1 säger, det är en brutal serie som utspelar sig i en sån tid. Jag har aldrig stört mig på det på det sättet att "Guuud vad kvinnoförnedrande" eller åt det hållet utan snarare "Kan vi få se det som verkligen betyder något nu?! Vem är det som dör?!?"  😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sara97
2/15/15, 4:01 PM
#3

jag kan bara hålla med #1 och #2

                                                   LÄNGE LEVE DJUREN!!

Guldfiskn213
2/26/15, 8:25 PM
#4

Det som stör mig angående seriens sexuella innehåll är inte nakenheten, utan att de valt att ändra scener där båda karaktärerna samtycker/scener som är icke-sexuella för att inkludera våldtäkt (eller försök till våldtäkt). Kände de verkligen att det serien behövde var lite mer sexuellt våld?

[Xenomorphine]
2/26/15, 10:22 PM
#5

Det jag kan tycka är att kvinnorna visar ofta hela härligheten, medans männen knappt visar någonting alls. Det tycker jag är lite fel. Inte för att jag är mer intresserad av att se det manliga könsorganet, men det borde kunna vara liiite mer jämställt. Det är precis som att de kvinnliga skådespelerskorna 'måste' visa upp allt, medans det är okej för männen att vara mer skylda. Jag vet inte, så känner jag.

Hoseok
2/26/15, 10:25 PM
#6

#5 Precis! Kit Harington ("Jon Snow") har nämnt just detta, att det är mer än rätt att män ska visa mer i framtiden.

Annons:
[Xenomorphine]
2/26/15, 10:31 PM
#7

Respekt åt Kit! :)

FemFem
2/27/15, 10:51 PM
#8

Håller med om att man knappt aldrig får se några nakna män! Lite tråkigt 🎧 Haha, nämen annars stör jag mig inte på det sexuella innehållet i serien. Västeros är ju rätt fucked up på många sätt egentligen och med allt våld och skit så är det inte konstigt om det blir en del sex också. ^^

Thumper
3/1/15, 3:47 PM
#9

Tja, vokabulären är ju inte värre än i "Rome", och den gick ju för några år sen…

/Thumper

hahael
3/1/15, 10:05 PM
#10

Tycker det "passar in" serien utspelar ju sig i en väldigt extrem värld men tycker som dem över att lite mera naket för männen skulle inte skada :)

Klart att laxen ska ha en jolle

jiithra
3/6/15, 10:20 AM
#11

Om man läser böckerna ligger väldigt mycket intrigerande just runt sex, så att det är med i serien tycker jag bara är bra.

Tycker dock det var för mycket naket i första säsongen, och håller med om att man borde visa mer av männen, eller mindre av kvinnorna..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Dark-lord]
3/8/15, 2:48 PM
#12

Alltså, vi ser inte könsorganen på kvinnorna, så varför tycker alla det vore mer rättvist om vi såg massa penisar? :P Jag har personligen inga som helst problem med nakenheten eller sexet i Game of Thrones, känns naturligt bara.

Hoseok
3/8/15, 3:23 PM
#13

#12 Jag vet en scen där vi får en skymt av en kvinnas könsorgan, och jag tror det är några scener till.

Annons:
neasfotografier
3/8/15, 4:04 PM
#14

Man har även fått se en skymt av manligt könsorgan, om det är i säsong 1, eller säsong 2. En man som får gå naken bakom en häst.
Eller blandar jag ihop serien med någon film nu? 😂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Dark-lord]
3/8/15, 4:16 PM
#15

Man får se Theons penis och Hodors, Mer än så vet jag inte.

Nelley
3/8/15, 4:46 PM
#16

#14 Nej det är rätt, det är mannen som försökte förgifta dany.😃

neasfotografier
3/8/15, 6:03 PM
#17

#16
Så var det ja!
Håller på att kollar om på serien igen så tyckte att det var i GoT som jag sett det, men blev osäker 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Imasy
3/12/15, 3:55 PM
#18

Jämfört med True blood framstår ju GoT som rena barnprogrammet när det kommer till sex/naket 😃

Cireea
3/13/15, 12:51 PM
#19

Mer penis i GoT så jag också har något att se på, tack! 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Nelley
3/13/15, 1:13 PM
#20

#19 Word to that!😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: