Annons:
Etikett03-a-song-of-ice-and-fire
Läst 897 ggr
Hoseok
2015-01-31 00:18

Vilka böcker har du läst?

Vilka böcker har du läst? Har du någon favoritbok i serien?

Annons:
neasfotografier
2015-02-13 12:18
#1

Jag började på första boken av Sagan om is och eld igår. Tycker den var bra hittills. Var nästan så jag blev lite skrämd och då har man lyckats bra enligt mig 👍

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Cireea
2015-02-13 12:22
#2

Ingen än så länge. Jag tänker inte läsa böckerna förrän serien är slut för jag upplever att ofta går inte böcker och serier/filmer ihop och det skulle kännas riktigt skit om jag läser alla böcker och inser att serien är kass  i jämförelse med tanke på att jag just nu tycker om serien. 

Jag vill inte att böckerna ska förstöra serien just nu utan jag läser dom efteråt så känns det inte som slöseri att se serien om det skulle visa sig att jag blir besviken på hur dom gjort serien jämfört med böckerna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Nikushimi
2015-02-14 15:24
#3

Ska börja på tredje boken Svärdets Makt. Har alla 5 böckerna hemma men då böckerna är väldigt tjocka med liten text (I alla fall om man har de i pocket form som mig) så tar det ganska lång tid att läsa ut en och jag har kommit in i en period där jag inte läser böcker alls.

Yelly Bean
2015-02-15 12:29
#4

Jag har läst alla fem. 🙂 Håller på att läsa om dem också och har kommit igenom första och andra än så länge. Älskar att lägga märke till detaljer under omläsningen som jag inte märkte/förstod första gången. 🤓

Nelley
2015-02-17 17:55
#5

Har läst 2.5 böcker, så läser nu alltså "A Storm of Swords", på engelska också!👍

Nelley
2015-02-17 17:56
#6

Originalet är alltid bäst!😃

Annons:
Imasy
2015-02-19 13:38
#7

Jag började på första boken igår, och har således inte kommit så långt in i den ännu. Men jag tycker, utifrån de kapitel jag har läst, att det stämmer ganska bra överrens med serien, så som jag minns den.

denstore
2015-02-19 18:35
#8

Jag har läst alla. På sätt och vis gillar jag böckerna om Dunk & Egg bäst. Lite som att det finns saker med Bilbo som är bättre än Ringen..

[Dark-lord]
2015-02-19 20:25
#9

#8 Fast Bilbo kom ju långt innan Ringen trilogin, inte riktigt en spinoff där.

Är f.ö också intresserad av Dunk & Egg-böckerna, men ska nog se till att läsa huvudböckerna först. Vet inte när jag tänkt börja, ska man vänta till serien är över så man undviker alla möjliga spoilers eller läsa tills dess att Säsong 4(5  eftersom jag knappast hinner läsa allt innan dess) är slut.

denstore
2015-02-19 21:21
#10

Njae, även om Bilbo gavs ut tidigare, så hade nog Tolkien arbetat med ringen sedan länge. Bilbo var väl mer eller mindre godnattsagor för barnen, medans Ringen var hans hobby. Oavsett så är Dunk & Egg-böckerna mer lättsamma och utan lika invecklad intrig. Jag säger inte att de är bättre, men jag gillade dem. Annars, precis som i så mycket annan fantasy, så är det väl egentligen helheten som är bra, inte de enskilda böckerna.

FemFem
2015-02-27 22:46
#11

Jag har läst de fyra första och håller på med femte. Jag tycker att alla är bra. Det är svårt att välja en favorit, det händer ju så mycket spännande hela tiden! Men jag tycker bäst om när Daenerys, Tyrion eller Brienne är POW, och såklart även när man får följa med till Dorne i de senare böckerna.

Upp till toppen
Annons: