02 Game of Thrones

Vintern är här- Säsong 7 har börjat!

2017-07-17 22:33 #0 av: Sollar

Då var säsong 7 igång, Det hände inte så mycket i första avsnittet, Samwell tömde pottor, Jon Snow var snäll, Sansa surade och Daenerys anlände till Dragonstone. Med tanke på att det bara är 7 avsnitt denna säsongen hoppas jag de ökar tempot lite.

Anmäl
2017-07-18 09:03 #1 av: VeilofElysium

Håller med om att första avsnittet inte var så händelserikt men tror att det kommer kicka igång nu när vi fått en re-cap av var alla karaktärer befinna sig och deras ambitioner. 

Anmäl
2017-07-18 22:00 #2 av: Sollar

Jo det är klart att det kommer att ta fart, blev lite besviken bara över att inte mer hände när det är så få avsnitt kvar, det började ju så bra också. Undrar vad som ska hända med Arya egentligen?

Och Jorah, är han en fånge eller är han inlåst där frivilligt?

Anmäl
2017-07-19 22:21 #3 av: VeilofElysium

Kommer nog bli högt tempo i kommande avsnitt, de vet nog att de har en del säckar att knyta ihop på kvarvarande avsnitt. Ser fram emot en Stark reunion har väntat på det länge.. Tror Arya vänder om till Winterfell efter att ha mött Lannister soldaterna.. Petyr hennes nästa offer. 

Vad gäller Jorah så kan det nog vara både och.. Kanske är han där i hop om botgöring. Han vill ju inget annat än att återförenas med Dany. 

Anmäl
2017-08-08 19:27 #4 av: Sollar

Äntligen börjar det bli bra. Tror ni Jaime överlevde? Det gjorde han säkert men jag hoppas av nån anledning att han inte gjorde det.

Anmäl
2017-08-08 22:41 #5 av: VeilofElysium

Yes! Han är ju the volonquar som Cersei varit så rädd för. Svårt att tänka mig att det skulle vara Tyrion... Ingen spoiler direkt men Jaime måste döda Cersei innan han själv dör om Maggy The Frogs prophecy skulle gå i uppfyllelse. 

Anmäl
2017-08-09 00:51 #6 av: Sollar

Fast det hade varit roligare om Jaime dött nu. Sedan tror jag att jag hoppas att alla som var där dör så ingen kan rapportera att drakvapnet fungerar, precis som att de skulle strunta i att försöka använda det igen då.Galen Stackars Drogon.

Anmäl