Annons:
Etikett09-off-topic
Läst 3223 ggr
Urhasten
2016-08-18 17:48

Serier liknande Game of Thrones

Vill hitta liknande serier (fantasy) att se som Game of Thrones - so hit me! 🙂

Har redan koll på:

  • Vikings
  • Under the Dome
  • Teen Wolf

Är ex. Supernatural, The Vampire Diaries, Once Upon a Time, Walking Dead, osv, bra?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Maleficum
2016-08-18 18:15
#1

Jag kikar på Game of Thrones och har kollat iallafall på första säsongen av Vikings (vet inte riktigt varför jag inte fortsatte) däremot gilla inte jag Teen Wolf så såg nog aldrig ens hela första säsongen.

Jag försökte kolla på Supernatural men kom vid första försöket inte förbi första säsongen. Men i höstas gjorde jag ett nytt försök (för min vän sa att den blev bättre) och när jag väl kommit förbi säsong ett så fastna jag och speciellt efter säsong fyra(?) när Castiel kom med som karaktär.

The Vampire Diaries var däremot tvärt om och sluta se den efter några säsonger (har lyssnat på böckerna som kan ha något med saken att göra också eftersom de inte är mycket som stämmer överens) för det kändes som de bara gick runt i cirklar.

Kikar fortfarande på Once Upon a Time, lite roligt med alla kända (och mindre kända) "sago"karaktärer.

Kikar även på Sleepy Hollow.

Har en liten förkärlek till Merlin som jag såg om nu i somras (är ju dock en äldre serie, vet inte om du är ute efter såna som fortfarande sänds?).

Kanske inte direkt är som Game of Thrones men gillar Sherlock. Sen gilla jag iallafall första säsongen av Da Vinci's Demoner, har lite samma filmstil som Game of Thones och Vikings om jag inte missminner mig (var ett tag sen jag såg den).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Linn Is The New
2016-09-10 00:05
#2

The strain är äckligt bra! Rekommenderar varmt den serien.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
2016-09-10 00:06
#3

Outlander och Poldark också! Två riktigt välgjorda serier, som är historiska och mycket spännande. Serier man inte kan sluta kolla på!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Jojaton
2016-09-11 17:44
#4

Vad är det du gillar med GoT? Fantasy-delen eller intrigerna?

Johanna - Instagram

Mr_Si
2017-01-29 17:59
#5

Marco Polo på netflix har vissa likheter :)

volpi101
2017-04-16 10:53
#6

Vikings och Poldark är mycket bra!  Andra äldre fantasy serier som jag gillar är Merlin och The legend of the seeker! Dock skulle jag inte likna vampire diaries med Game of Thrones, vampire diaries är sämre och av mycket lägre klass enligt min mening. Inte alls lika genomtänkt handling… Inte så komplex handling.  Och i de senaste säsongerna har handlingen verkligen  gått åt skogen, känns som samma drama om och om igen, samma utveckling som för pretty Little liars.

Annons:
Halvdansken
2017-08-31 21:36
#7

Sagan om Ringen, givetvis. Starten på all fantasy.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: