Annons:
Etikett05-karaktärer
Läst 1976 ggr
Sollar
2016-07-02 21:51

Cersei

Nu när hon inte har några barn kvar och har utropat sig till drottning, vad tror ni kommer att hända med henne. Kommer hon att bli helt galen nu. Undrar om Jaime kommer att döda henne tillslut, det skulle ju kunna öppna upp för Jaime och Brienne. Eller kommer kanske Cersei att döda Jaime tillslut. Eller blir det Arya. Jag hoppas faktiskt att Cersei klarar sig tills Dany och Tyrion kommer, vore roligt att se Tyrion ha övertaget och få chansen att hämnas. 

Ursäkta avsaknaden av frågetecken, har precis opererat högerarmen och har gips och det gör för ont att försöka nå den tangenten.

Annons:
frejaspluto
2016-07-02 22:14
#1

Ja, eftersom hon har inga kvar , jag tror att hon Cersei dödar Jamie. Det har jag tänkt på länge.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

GemTwist
2016-07-02 22:26
#2

Kommer ni ihåg profetian hon fick av hon damen i början av en säsong. Där näms det att alla hennes barn kommer bära krona men all kommer dö innan henne. Och där näms även något som folk säger berättar att cercei kommer att strypas, av sin yngre broder. Vilket skulle kunna vara tyrion eller jamie.

Codswallop
2016-07-02 22:27
#3

Tror absolut att Jamie kommer att "avliva" The Mad Queen. Blicken han gav henne i slutet var inte nådig..

Sollar
2016-07-02 22:44
#4

Jag hoppas på Tyrion. Tyckte att scenen med honom och Dany i sista avsnittet när hon utnämnde honom till hand of the queen var så fin. Känns som att Tyrion verkligen uppskattar Dany och hon ger honom den respekt han förtjänar, så tycker det hade varit roligt om Tyrion med Daenarys stöd äntligen får övertaget. Fast jag är nog mer inne på att Jaime kommer att döda henne, eller tvärtom. Är det bara jag som shippar Jaime och Brienne.

Sollar
2016-07-02 22:45
#5

#3 Ja det var den blicken som fick mig att börja tänka i de banorna.

kastapasta
2016-07-03 10:33
#6

Någonstans tror jag att hon kommer att få leva ett tag till, frågan är varför. ☝️ I.o.f.s finns det väl ingen som är på hennes sida längre bortsett från Qyburn?

Det finns lite mer planer för henne tror jag, för varför skulle dom göra det så enkelt för Dany att bara bränna upp Cersei med sina drakar, eller slänga på alla sina soldater och sen sätta sig på tronen? Och varför skulle Cersei ha gjort allt detta bara för att bli dödad hur enkelt som helst? Vilken anledning har Daenerys att döda Cersei? Jag är lite orolig för Daenerys och Tyrion, någonting måste hända snart. Dom har klarat sig fintfint hittills, känns konstigt och onormalt för denna serie. Cersei kanske lyckas försvaga dom på nåt sätt, kanske dödar en av hennes drakar, eller vad vet jag. Men att hon skulle överleva hela serien tror jag inte.

Annons:
Sollar
2016-07-03 13:46
#7

Det roligaste jag kan tänka mig just nu är om det kommer att stå mellan Daenarys och Cersei, om Cersei dör först blir ju tronen tom när Dany anländer och då blir det ju ingen spännande slutstrid. Jag hoppas att Cersei överlever och får kräla i stoftet för Dany och Tyrion. Men tror nog att Tyrion vill döda henne.

Sollar
2016-07-03 13:47
#8

Dany och Tyrion har väl inte haft nån gräddfil innan.

Jojaton
2016-07-05 17:22
#9

Det hade varit intressant om Arya hade dödat Cersei med hjälp av Jamies ansikte (men då måste han väl vara död?) Tror inte att Cersei kommer dö förrens säsong åtta - men hon kommer nog inte klara hela säsongen. Min teori är att antingen kommer Cersei bränna upp resten av King's Landing med wildfire när Dany kommer, eller så råkar någon av drakarna tända fyr på det - så när Dany äntligen kommer till King's Landing finns det ingen Iron Throne att sitta på.

Johanna - Instagram

kastapasta
2016-07-05 17:59
#10

#9 Hade varit ganska komiskt om Dany anländer till endast en sothög.

Jojaton
2016-07-05 20:29
#11

#10 Hon har ju faktiskt redan sett tronsalen i ruiner i en syn i The House of Undying i säsong två(?)

Johanna - Instagram

Linn Is The New
2016-07-05 21:31
#12

Jag tror inte Jamie är jätte förtjust i Cersies agerande i sista avsnittet av säsong sex. (Om någon inte har sett klart alla säsonger, så ska ni veta att det är mycket spoilers här i!) Iallafall så bombade Cersie  kyrkan, och där föll många huvud karaktärer. Detta visste dock Cersie, då detta var planlagt. Det hon inte visste, var att Tommen skulle ta livet av sig. Cersie kan helt enkelt räknas som "the mad queen" då hon utförde ett liknande dåd som The mad king gjorde, som Jamie tog ihjäl (därav namnet king slayer!) Så jag tror inte att Jamie och Cersie kommer vara på samma plan i nästa säsong. Och eftersom Dany närmar sig tronen, så tror jag det kommer bildas en pakt emellan henne och Jon (som vill ha hämnd på huset lannister.) Jon behöver drak eld för att göra med dragon glas, för att ha vapen inför kommande strider med the white walkers. Jag tror inte Dany kommer attackera det första hon gör :)! Och eftersom Ramsay är borta, så har Jon lyckats skapa många löften emellan dom många husen samt att få deras löfte om det skulle bli krig, så skulle dom hjälpa till. Detta kommer Dany såklart utnyttja och med hjälp av dom ta järntronen. Men först och främst så kommer Jon ha fullt upp med the long winter samt the white walker, och därav kommer Dany få vänta. Problemet för Cersie är att hon använde upp allt green gas för att spränga kyrkan, samt att hon inte har tillräckligt med arme för att korsa Danys (så då kommer hon ha fullt upp med att försöka skaffa soldater, samt att förmodligen skaffa mer green gas!) Sen tror jag som sagt inte heller att Jamie kommer vara på Cersies plan, och helt enkelt vara mer fiender än älskare. Sen så är (oh kommer inte ihåg tantens namn) bildat en pakt med Martell, som slutligen har bildat en pakt med Dany. Sen kom såklart the iron born in i Danys plan, och där kom det båtar samt massa soldater. Så cersie har ingen chans tyvärr, utan hon har nog väldigt många emot sig. MEN Cersie tror jag inte kommer dö, för att den skådespelaren tjänar en halv miljon (!!) per avsnitt, så förmodligen kommer hon dö i season 8. Tyrion kommer hämnas, samt Arya då båda har haft ett sådant stort hat mot Lannister, speciell Arya då hon vill hämnas sin fader.  Förlåt om jag har skrivit lite slarvigt, var lite stressad.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Sollar
2016-07-05 22:22
#13

Tommen var ju en riktig vekling, hade ju inte varit roligt med en strid mellan honom och Dany, så är det ju mycket bättre att Cersei sitter på tronen när Daenarys kommer. Fast man undrar ju lite nu när hon inte har någon kvar på sin sida, fattar inte hur hon tänkte när hon mördade Tyrells, hon har inga allierade kvar nu. Både Tyrell, Martells/Sands, Greyjoys och Starks lär ju stå på Daenarys sida. Baratheon finns inte mer ju. När jag funderar lite börjar jag undra vem som ska strida mot Dany när hon kommer.

#12 The Mad King tänkte bara göra det Cersei faktiskt gjorde. Och tanten heter Olenna, gillar verkligen henne.

Annons:
kastapasta
2016-07-05 23:50
#14

#11 Nu när du nämnde det så kollade jag igenom den scenen på Youtube, (vilket jag utgår ifrån är en bestämd/alternativ framtid).
Daenerys går alltså igenom den tomma tronsalen vars tak inte längre existerar, och det snöar.  I nästa klipp verkar det som att hon passerar porten vid muren och kliver in i ett vitt landskap, som troligtvis är "beyond the wall", varav hon går in i ett tält och möter Drogo som håller i ett barn. Jag tolkar det som att Dany kommer att attackerar Kings Landing, varav Cersei använder slut på löpelden/ Daenerys drakar bränner ner stället, hon får se ruinerna och har inget annat val än att joina striden mot the white walkers, och dör, och att hela den där scenen med Drogo som håller i ett barn var som en bekräftelse på att hon dör och att de kommer att återförenas. Eller kanske invaderar the white walkers Kings Landing, redan innan Daenerys anländer. Som någon i skrev nedanför videon, i klippet ser man hur hon närmar sig tronen och kommer så nära att hon nästan rör vid den men sedan går därifrån, och att det är så hon kommer sluta upp. Hennes strid kanske blir mot the white walkers i Kings Landing snarare än mot Cersei. Varav scenen då man ser hennes drakar flyga ovanför dom i Brans vision, white walkers, wildfire, drakar. Burn them all.

kastapasta
2016-07-06 00:14
#15

#3 Cersei kommer väl bli galen, speciellt efter att alla hennes 3 barn dött, och försöka bränna ner Kings Landing, och Jaime kommer antagligen strypa henne till döds när han inser vad hon planerat. Som profetian säger.

Sollar
2016-07-08 21:46
#16

Förresten, var det fler som faktiskt tyckte Cerseis hämnd på septa Unella var lite rolig. Så gör en bra skurk.😈

Yehet121
2016-07-09 23:59
#17

#16 Ja jag tyckte samma sak! Speciellt när hon började säga shame 😈

Sollar
2016-07-10 12:42
#18

#17 Skönt att höra att jag inte är själv.🥵 Jag gillade också när hon sa shame.

Mr_Si
2021-01-28 06:56
#19

Lite kul att läsa den här tråden nu när vi vet vad som händer (i serien iallafall). Jag var helt övertygad om att Jaime skulle döda Cersei för att hindra henne från att förinta Kings Landing men så blev det ju inte .

Och ja säga vad man vill om Cersei men hon kunde hämnas ordentligt

Upp till toppen
Annons: