Annons:
Etikett04-westeros
Läst 572 ggr
jiithra
8/12/15, 5:07 PM

[s4 DWD spoilers] Koppling Jättar CotF

För cirkus 2 år sedan, kom jag på följande stuff (kanske är vida känt nu, har ingen aning) som jag tänkte dela med mig av. har lagt upp liknande stuff på Fantasy.ifokus, men var i princip inga som hängde med där. testar därför här istället. Delar av texterna är på engelska, och jag har valt att behålla dem så då jag inte kan garantera ordentliga översättningar. Behövs det översättningar kan jag givetvis göra ungefärliga, om ingen annan känner sig hågad

De flesta känner nog till både skogens barn och jättarna vid det här laget. De bor norr om muren, men man vet inte jättemycket om dem. Finns dock vissa saker som länkar dem samman.

En av jättarnas sånger är "The last of the giants" (som förövrigt är värd att lyssna på, om ni inte redan gjort det!), och i den sjunger de "For when I am gone the singing will fade, _(and the silence shall last long and long.)"
_
Skogens barn, kallar sig på the true tounge, _"those who sing the song of the earth".
_
Kan detta vara en antydan om att jättar och skogens barn är beroende av varandra? Att när jättarna dör, har skogens barn inte heller lång tid kvar. Det finns ju varken stora antal jättar eller skogens barn kvar redan nu.

Leaf, ett av skogens barn som Bran möter, säger "The giants are almost gone as well, they who were our bane and our brothers."

Vad tror ni? Är det totalt förvirrande, eller går det att förstå?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: