Annons:
Etikett05-karaktärer
Läst 1614 ggr
Hoseok
2015-06-15 04:36

[s5 spoiler!] Vad händer med x?

_OBS: LÄS INTE DETTA OM DU INTE SETT SÄSONGAVSLUTNINGEN.
_
Alla som sett säsongsavslutningen av serien och läst böckerna vet att Jon Snow sägs vara död nu. Vad jag förstått det som så dog han i senaste boken, och vi vet ännu inte om han ens lever där. 

Länk: 
Intervju med skådespelaren

Många snackar om att det inte är omöjligt att han överlever, men är det mest önsketänkande, kanske? Folk spekulerar ju fortfarande i att den första stora  karaktären som dog (You know who!!) lever, så det är väl bara mest önsketänkande, som sagt..

Men vad tror ni? Spekulera med mig. Få mig att må bättre. 😭😛

Annons:
Jojaton
2015-06-15 14:20
#1

Jag vart sååå chockad över slutscenen! Enda sen jag började titta på GoT har jag haft en teori involverande Jon, men då behövs han levande! Jag undrar mest hur det kommer bli med deras story line, nu när varken Jon eller Sam är kvar vid muren. Kommer man inte få se någonting alla därifrån, eller kommer man få följa någon annan karaktär, och i så fall vilken?

Johanna - Instagram

Hoseok
2015-06-15 14:25
#2

#1 Med tanke på hur mycket man följt den där pojken så finns det ju en risk att man följer honom..
Men jag tror Jon överlever. Snackade lite om detta med min kompis. Boken där man får reda på vad som händer kommer väl antagligen ut innan nästa säsong. 

Game och thrones och HBO är ju kända för sina PR-trick (T.ex. "leaken" som skedde med denna säsong..). Tack vare detta så kommer väl folk antagligen köpa boken för att se vad som händer. Det sägs ju att boken som ska komma ut har varit klar hur länge som helst. 

Jag menar inte att Jon "dör" bara för att boken ska få sälja, men många tycker ju att detta sker alldeles för tidigt jämfört med vad som händer i böckerna.

Jojaton
2015-06-15 17:59
#3

#2 Ollie eller vad han heter? Han tillför ju ingenting… Hade godkänt om Davos stannar kvar och man får se det från hans POV, men han är samtidigt inte med i The Night's Watch. Hade varit intressant från Melisandres POV, men samma sak där.

Johanna - Instagram

jiithra
2015-06-19 15:50
#4

I boken är det aldrig bekräftat att han dör ;) I boken så noterar även Melisandre att hon är starkare på muren, och borde därför kunna se till att Job överlever, kan man tycka. Dock får man veta mycket, mycket mer om henne i böckerna, så jag vet inte hur det blir med det. [ev. spoiler] Skinchangers medvetande kan ta över ett sista djur när de dör, och det hintas om i ett av Melisandres POV-kapitel att det kommer hända

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Ellismakaroner
2015-06-19 20:05
#5

Jag kan inte föreställa mig att han är död, jag tror nämligen han fortfarande har väldigt mycket viktigt kvar att göra… 🤐

Dels så är ju Melisandre där, och vi vet ju redan att de som dyrkar R'Hollor kan återuppliva (Beric Dondarrion).

Men som #4 påpekar… Och i boken (SPOILER?) är Jon en warg och har en stark koppling till Ghost. Och i boken är det sista han viskar "Ghost…"

Så jag gissar att han i boken kommer gå in i Ghost, och i serien kommer Melisandre återuppliva honom. Kanske har de skippat SH just för att detta ska funka och bli så coolt som möjligt.


[Túrwen]
2015-06-20 19:27
#6

Just eftersom att de i serien gjort hintar om  vilka Jon Snows föräldrar skulle kunna vara vore det nästan skumt om han inte återupplivas av Melisandre. Jag hoppas verkligen att det stämmer eftersom att han är en favoritkaraktär… Kanske blir det Jon Snow (R+L) och Daenerys som sitter på Järntronen tillsammans mot slutet? Men man ska inte konspirera för mycket ;) !

Annons:
Hoseok
2015-06-20 20:02
#7

#Turwen En av de största teoriernas ju dock att Jon och Dany är släkt eftersom Jon är en Targaryen. (som sagt bara en teori, finns mycket som säger emot det, men mycket för också.)

jiithra
2015-06-21 20:40
#8

Dessutom så är det ur ett berättartekniskt perspektiv bra att ha någon att följa på muren. Melisandre kan man ju följa i boken, men i serien känns det lite konstigt att helt plötsligt följa henne där. (Tycker iallafall jag) De har ju knappt visat Ghost (ett tag var jag nästan orolig att de glömt bort honom) vilket jag tyckte var väldigt tråkigt.. Jon har endel vargdrömmar i boken (alla stark-barnen har det) som man inte får veta av i serien

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Túrwen]
2015-06-22 17:33
#9

#7 Det var det också det jag skrev.. Rheagar + Lyanna = Jon Snow.

[Dark-lord]
2015-07-06 14:06
#10

Överlever? HAHAHAHAHAH wtf!?

Tror du på allvar han bara blev skadad och tuppade av? Han blev huggen i bröstet massa gånger och vi såg honom sluta andas i en blodpöl. Om han(vilket jag verkligen inte hoppas) återvänder blir det att han återupplivas i så fall. 

Och sen hoppas jag som sagt att han inte återvänder, skulle förstöra hela den bra twisten och grejen att ingen är säker som serien byggt upp, döden skulle bli mer betyelselös. Sen skriver inte George R.R Martin så uppenbart att man kan lista ut vad som kommer hända, så Jon förblir nog lyckligtvis död.

Anna-Helga
2015-08-05 12:37
#11

Alltså skådisen sägs fortfarande finnas kvar på lönelistan inför nästa säsong och Melisandre måste ju ha en ny snubbe och hon har ju redan börjat fjäska för Jon. Så jag tycker det är helt uppenbart att han kommer vara med även i fortsättningen. Men jag hoppas han kommer fortsätta dissa Milesandre!

Dankoso
2015-11-05 00:18
#12

Måste nog hålla med Dark-lord i detta. Om det skulle visa sig att Jon på något konstigt sätt fortfarande är vid liv eller att han återupplivas så skulle jag nog ha väldigt svårt att ta dödsscener seriösa framöver då jag vet att de lika gärna kan återvända längre fram.

jiithra
2015-11-05 15:36
#13

Kommer inte ihåg om det nämnts tidigare, men i boken så får man aldrig bekräftat att han är död. I serien så är det inte lika "Otydligt", men man får heller aldrig bekräftat att han dör.
Om de hade återupplivat Ned hade jag tappat förtroende, för han är död. Punkt slut. Beric han aldrig dö ordentligt, som jag uppfattat det, utan har haft allvarliga skador som sedan läkts.
Lady Stoneheart är lite av ett gränsfall, hon dog och återupplivades, men är inte riktigt sig själv

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: