Annons:
Etikett02-game-of-thrones
Läst 1700 ggr
Hoseok
6/15/15, 4:18 AM

Säsong 5 Avsnitt 10 (SPOILERS)

Denna tråd handlar om Avsnitt 10 av Game of Thrones Säsong 5. Inga spoilers gällande senare avsnitt eller böckerna får nämnas här. Läs på egen risk om du inte sett avsnitt 10 ännu.

Vad tyckte ni om avsnittet?

  • Redigerat 2/11/21, 8:06 AM av Niklas
Annons:
Hoseok
6/15/15, 4:25 AM
#1

Vart ska jag ens börja?
Jag är helt förstörd. Jag borde fattat att jag inte skulle sätta mig och se detta live, jag kommer ju inte kunna somna nu? 

Tänker ta upp allt i ordningen som jag bryr mig mest om.
Notera att alla "frågor" är retoriska, söker alltså inte svar på dem, haha.

- Jon Snow är död.. Officiellt död. Har inte vetat att det händer i boken, så jag är helt död inombords. Jon var min favoritkaraktär sen start, min älskling. Och nu är han död. Har hört massa rykten, men Kit säger själv i en intervju att han inte kommer tillbaka till säsong 6, så .. ja.. RIP Jon Snow. 

- Vad i helskotta hände med Arya?! Blev asglad när hon dödade den där snubben, men .. urgh. Hoppas hon inte är permanent blind.

- Sansa?! Klart Sansa överlever…… Eller? Antagligen så hoppade de ner på något mjukt så de överlevde. Eller? ELLER?

- Scenen med Cersei fick mig att må så sjukt illa. Har tyckt synd om henne länge, trots allt hon gjort. Känner för henne, helt enkelt.

- Säkert mer saker att ta upp. Men.. Jon….. Jon……… 😭

Den här serien slog fan rekord i flest jobbiga cliffhangers på ett säsongavslut..

Cireea
6/15/15, 7:13 PM
#2

Jag finner inga ord för sista avsnittet. Så sjukt…så sjukt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zyperior
6/15/15, 10:16 PM
#3

What. The. Fuck!?

Allt jag kan frammana för tillfället.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

sanpire
6/16/15, 11:32 AM
#4

Känner mest att jag inte är särskilt taggad alls på att ens se nästa säsong… får läsa böckerna istället haha

hahael
6/16/15, 4:01 PM
#5

Tycker personligen att det kändes som att skaparna verkligen ville skaka oss, få oss att sitta med gapande munnar och bara glo. 

Scenen med Cersei kändes verkligen rå, förstod dock inte var det var som fick hennes fötter att blöda (hade dem satt typ glas under fötterna på henne?) men drog en suck av lättnad när hon kom in i slottet. 

Tycker att hela det här "Flickan är ingen spelet" som Arya blivit indragen i inte är så awesome som jag hade väntat mig, trodde hon och "Faceless assasian"/ledaren skulle "träna" tillsammans och inte att hon blir blind helt plötsligt wtf? 

Jon Snow… Lille Jon Snow, VARFÖR stannade han i Castle black han borde ha fattat att alla as där skulle vända sig mot honom han borde ha följt med Mance! UGH är så arg.

Klart att laxen ska ha en jolle

Cireea
6/16/15, 4:05 PM
#6

#5 Det lär finnas en väldigt bra förklaring till varför Arya blev blind. Som han sa, den där mannen var inte hennes att döda. Arya tog ögonen först på personen ifråga, kan det vara så straffet hänger ihop? Eye for an eye, något i den stilen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
hahael
6/16/15, 4:06 PM
#7

#6 Jaa! Nu när jag kommit över "wtf händer" fasen och reflekterar verkar det faktiskt ligga logik i det.

Klart att laxen ska ha en jolle

Zyperior
6/16/15, 5:42 PM
#8

Har också kommit över mina känslor från igår lite och kan reflektera över det som hänt.

Tydligen slutar senaste boken precis med att Jon Snow dör också. Så de som läst böckerna vet lika lika mycket/lite om hans öde som oss som bara ser serien. Man vet ju inte om han är död liksom när han ligger där. Visst väldigt skadad och blöder väldigt mycket. Men sekunden senare, dvs nästa gång den storyn tar vid, kanske någon kommer och kan hela honom.

Tänk också på att Melisandre är närvarande vid Night's Watch. Hoppas hon kan göra något för att Jon Snow kan överleva/återuppstå, för hon gillar honom uppenbarligen. Att Kit säger att han inte är med i säsong 6 behöver inte betyda att han är död. Bran va inte med i säsong 5 alls, t.ex. 

Det är inte mycket annat att göra än att hålla tummarna.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Nikushimi
6/17/15, 6:52 PM
#9

Bästa avsnittet i serien enligt mig hände så sjukt mycket. John dör, Sansa och Theon hoppar från tornet, Brienne får äntligen revenge på Stannis, Arya blir blind. Ett mästerlig avsnitt och ser verkligen fram emot nästa säsong nu.

Personligen så hoppas jag inte som många spekulerar om att Jon kommer att återvända. Älskar Jon och han är en av mina favoritkaraktärer men är emot allt som har med återupplivning att göra och tycker att döden alltid borde vara permanent. Sen tycker jag även att ta honom tillbaka skulle förstöra den stora twisten som enligt mig var avsnittets höjdpunkt.

Imasy
6/17/15, 10:03 PM
#10

Tycker detta var en av de sämsta säsongsavslutningarna jag någonsin sett.

MouIIyo
6/17/15, 11:28 PM
#11

Tyckte att det var riktigt bra! Mycket som händer på en gång och när Jon Snow dog så tänkte jag på orden, "you know nothing Jon Snow." Jag har läst böckerna så jag blir så glad när dom rör om lite i serien också. I böckerna är det mycket mer men dom hinner ju inte få med precis allt.


Ellismakaroner
6/19/15, 8:10 PM
#12

#1 Du söker alltså inte svar? För det finns en del man kan säga om alla dina frågor, framförallt om man läst böckerna 🙂


Hoseok
6/20/15, 3:05 PM
#13

#12 Nope.

Annons:
Upp till toppen
Annons: