Annons:
Etikett02-game-of-thrones
Läst 1042 ggr
Cireea
2015-06-09 00:07

Säsong 5 Avsnitt 9 (SPOILERS)

Denna tråd handlar om Avsnitt 9 av Game of Thrones Säsong 5. Inga spoilers gällande senare avsnitt får nämnas här. Läs på egen risk om du inte sett avsnitt 9 ännu.

Vad tyckte ni om avsnittet?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Imasy
2015-06-09 00:09
#1

Tyckte det var så hjärtlöst att bränna sin egen dotter på bål, men slutet var ju bara bäst :) Tänk att ha en egen drake att flyga iväg på :)

Cireea
2015-06-09 00:10
#2

Alltså … shit! Vilket avsnitt! 😮

Först scenen där Stannis bränner ihjäl sin egen dotter (där ville jag slå sönder tvn) och sen kommer scenen med Mr.Friendzone (Jorah) och jag trodde nästan att han skulle dö. Och så slutet.. wow. Vilka rysningar jag fick när Drogon kom!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Imasy
2015-06-09 00:15
#3

Fast någonstans kände jag på mig att han skulle komma, ju närmare döden hon kom, men ja, då var de väl andra inte så kaxiga längre ;D

Tikzi
2015-06-09 01:00
#4

Kändes lite som att Daenerys tvär-ditchade dom andra på slutet.
"Jag har en drake, ni har ingenting hehe, Peace out" 🚬

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma


Hoseok
2015-06-09 04:36
#5

Vart ska jag ens börja?

Scenen där dom brände upp sin dotter fick mig att tvångsmässigt pausa pga var tvungen att andas lite.

Och låt oss inte ens gå in på slutet….. Satt och sa "oh my god" upprepande under hela scenen. 😮

#4 hahahahh

Cireea
2015-06-09 12:34
#6

#5 Vi pausade också när Stannis brände upp sin dotter, det var så sjukt att jag inte kunde ta in det förrän en stund efter själva avsnittet var slut.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Hoseok
2015-06-09 15:36
#7

Hände det i boken? Eller var det ännu en sak som serien la till för att vara edgy?

Det kändes som att det kunde hända i boken.

jiithra
2015-06-09 21:30
#8

Det händer inte i boken, men tydligen har GRRM sagt till D&D (de som skriver serien) att Shireen kommer brännas även i boken (har dock inga källor i huvudet). Men det lär ske under _HELT_ andra omständigheter. I boken är Melisandre, Shireen och Selyse kvar på muren när Stannis marcherar mot Winterfell..

Jag såg fram emot slutet, då jag som bokläsare var ungefär 99% säker på att den här  scenen skulle bli slutscenen i episod 9. Har för mig scenen är bättre i boken..
#4 Jag tror hon flög iväg för att rädda Drogon. Dock kan jag inte uttala säkert då det var ett tag sedan jag läste hela den boken.

Gillade också Trystanes villkor xD Såg så kul ut när Bronn blev slagen :P

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Cireea
2015-06-09 23:17
#9

#8 Det var uppenbarligen för att rädda Drogon med tanke på att han hade fått i sig ett par spjut redan och Daenerys insåg väl att om hon inte agerade kunde han dö.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jiithra
2015-06-10 09:44
#10

Precis. Men det är vissa på nätet som tycker hon är typ en bitch för att hon stack

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Ellismakaroner
2015-06-10 20:57
#11

Ja, undrar verkligen vad som hände med alla som hon lämnade kvar…

Kul att Arya hittat Trant, fick kolla upp det men det var ju han som dödade hennes lärare Syrio…


Jojaton
2015-06-10 21:41
#12

#10 Men det beror ju på anledningen till varför hon stack, om hon var en bitch eller inte. Om det var för att rädda Drogon är det ju förståeligt, hade det varit för att rädda sig själv hade det inte varit så schysst, och inte riktigt stämt överens med hennes karaktär.

Johanna - Instagram

Cireea
2015-06-10 22:42
#13

#10 I mina ögon var det ganska uppenbart att Daenerys drog för Drogon's skull. 

BTW…VAD ÄR RICKON? VAR ÄR BRAN? 😮HODOR?! Var är dom?! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
jiithra
2015-06-10 23:15
#14

Det är folk som inte fattar att hon gjorde det för Drogons skull ;) Kommer bli kul att se Arya i nästa avsnitt Rickon vet jag inte vart han är, det gör typ ingen annan heller. Finns teorier, men ingen fakta. Bran och Hodor visste man redan från början inte skulle vara med, förmodligen för att deras storyline är ikapp böckerna. Men om jag inte minns helt fel har det hintas om att de ska vara med nästa säsong, med väldigt coola scener ;)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Upp till toppen
Annons: