Annons:
Etikett02-game-of-thrones
Läst 913 ggr
Hoseok
4/14/15, 11:49 PM

Säsong 5 Avsnitt 2 (SPOILERS)

Denna tråd handlar om Avsnitt 2 av Game of Thrones Säsong 5. Inga spoilers gällande senare avsnitt får nämnas här. Läs på egen risk om du inte sett avsnitt 2 än.

Avsnitt av serien har läckts, trots att det inte skulle det (påstås det, i alla fall). Därför kan vi skapa dessa trådar eftersom jag tror vissa sett dessa avsnitt och kanske vill ventilera om det.

Vad tyckte du om detta avsnitt?

Annons:
Yelly Bean
4/18/15, 7:36 AM
#1

I detta avsnittet blev det mer tydligt hur mycket de börjar gå ifrån böckerna. Jag försöker att inte hetsa upp mig för mycket över det (även fast jag undrar VARFÖÖÖRRR?! liksom). Men annars tyckte jag bäst om att vi äntligen fick se Arya, wooohoo!! Och när de valde Jon Snow som ledare var också riktigt coolt! 😃

Hoseok
4/22/15, 1:53 PM
#2

Jaa, Arya! Jag misstänkte att den där mannen var den han visade sig att vara (eller inte vara, beror på hur man ser det :D)

Cireea
4/22/15, 2:51 PM
#3

#1 Vad skiljer sig mellan böckerna och avsnittet eftersom det är så tydligt att dom går ifrån böckerna? Händer något som egentligen händer senare eller händer något som absolut inte finns med? 😛

Om du inte vill svara i tråden så kan du gärna skicka PM :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Yelly Bean
4/26/15, 8:57 AM
#4

#3 Kommer inte ihåg riktigt vad som hände i just detta avsnittet nu, haha. Men flera personer som inte träffas i böckerna gör det nu i serien vilket påverkar åt vilket håll vissa storylines går och vad som händer därifrån. Detta gäller inte för alla karaktärerna i alla fall, vilket är skönt. Än så länge i alla fall. ^^

jiithra
4/29/15, 8:49 AM
#5

Brienne och Sansa träffas aldrig i boken, Sansa är inte ens påväg bort från Örnnästet (Kommer inte ihåg engelska namnet -.-) med Petyr.
Tyrions storyline är väl lite ändrad också? Men där har vi i  Trailers fått se att den inte stämmer oavsett..
Jaqen H'gar är inte i Svartvita huset, min teori där är att det bara är ett välanvänt ansikte (Bokläsare förstår 😉) då jag hoppas på att han ska göra samma sak som i boken. Kanske är svårt att förklara i serie, dock? Inbjudan till Svartvita huset gick inte alls som i boken -.-

Men om mina åsikter:
Tyckte annars avsnittet var bra.. Smådetaljer som att Mance skulle vara i en bur är inte relevant, det viktigaste var att Jon sköt honom innan han brann till döds. Omröstningen var också helt okej, men varför var inte kråkan med??
Selyse är lika obehaglig som vanligt..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Upp till toppen
Annons: