Annons:
Etikett02-game-of-thrones
Läst 802 ggr
Yelly Bean
2015-04-13 10:46

Fyra första avsnitten läckta

De fyra första avsnitten i den nya säsongen är läckta! (Läs mer här.) Tråkigt tycker jag, faktiskt. Hur tänker ni? Kommer ni se alla de fyra avsnitten nu? Jag tänker nog vänta ändå, och se ett avsnitt i veckan. Så blir inte väntan så lång inför kommande avsnitt. 🤔

Annons:
Hoseok
2015-04-13 10:58
#1

Oj! Jag kommer nog inte kunna hålla mig och kolla på dom! Men bara om det är relativt bra kvalité.

Yelly Bean
2015-04-13 11:15
#2

Haha nä, får se om jag kan hålla mig när jag väl sett första avsnittet. ^^ Tror det ska vara hyfsad kvalité ändå.

Jojaton
2015-04-13 12:32
#3

Jag såg första avsnittet igår (skrattade så jag grät när man fick se Tywin!) och kommer se ett avsnitt i veckan. Vill se alla nu men vet att jag kommer ångra mig när jag måste vänta fyra veckor på nästa avsnitt sen.

Johanna - Instagram

[Dark-lord]
2015-04-13 19:09
#4

Sett första avsnittet(som kom ut idag alltså), ska försöka hålla mig med att se de andra även om det kommer bli svårt. Men vill inte behöva vänta en månad på resten av säsongen.

Gladasvampen
2015-04-13 20:52
#5

Jag kunde inte hålla mig och har redan sett alla 🤐

Cireea
2015-04-13 21:30
#6

Har sett de två första .. nästa två imorgon 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Zyperior
2015-04-14 01:21
#7

Såg 1a igår, tänkte som er att spara är bäst. Idag såg jag 2-4. *suck*
Bara vänta fyra veckor till på nästa.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Hoseok
2015-04-15 09:30
#8

Det jag undrar mest är: Var detta ett PR-trick? 

Jag tippar på att det faktiskt var det. Alltså att avsnitten "läcktes" istället för LÄCKTES.

Zyperior
2015-04-15 09:41
#9

Tanken har slagit mig också. Det känns så tillgjort på något sätt. 4 avsnitt i halvkass kvalité precis innan premiären. Inte så det brukar gå till direkt. 1 avsnitt hade varit mer trovärdigt samt bättre kvalité.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Yelly Bean
2015-04-15 10:25
#10

Hur menar ni med att det skulle vara ett PR-trick? 🙂 Eller alltså, hur skulle de tjäna på det? Hypen var ju redan rätt stor. 😛

Hoseok
2015-04-15 10:29
#11

Det är inte första gången saker "läcks" för att hypa upp publiken. Det är jättevanligt att artisters album "läcks." Men det kanske är annorlunda med musik, vet inte.

Kopierar det någon skrev på en annan hemsida:

They’ve always done this, since the first season. Many shows and movies do this. It’s to allow the media to build buzz for the season by giving an early vote of confidence. Have you ever noticed ho the first part of every season has very quick articles written within minutes of airing. it’s because the media has already seen those episodes. hat HBO ha to do is assess which members of the media are legitimate and responsible enough to receive their screeners. I suspect that many of the smaller, less traditional media sites will be less likely to receive screeners next year unless they find the actual source of the leak.

Hoseok
2015-04-15 10:30
#12

Så kortfattat: Det är för att ge publiken ett "smakprov", och även ge media en head start. Det tjänar dom galet mycket på.

Yelly Bean
2015-04-15 12:04
#13

Åh, okej! Har aldrig följt någon serie som avsnitt "läckts" för (som jag kommer på nu), så visste inte att det var en så vanlig grej. Men det makes ju sense. Fanns ju faktiskt huuur många artiklar om det som helst när jag googlade på det på måndagsmorgonen, så det var kanske därför då! 😉

Annons:
Cireea
2015-04-15 12:34
#14

Jag säger såhär, efter att ha sett de fyra först avsnitten så låter det mycket trovärdigt att dom "läckts" och inte LÄCKTS så att säga. För på sättet som det fjärde avsnittet slutar på (säger ingenting för er som inte sett) skulle lika gärna kunnat vara en säsongsavslutning om jag säger så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hoseok
2015-04-15 12:42
#15

Jag känner att det nästan måste varit PR-kupp. Men det är ju inget HBO kommer erkänna. 😂

Jag klagar inte i alla fall! Mer avsnitt att se. Om vi bortser från en månads väntan, då.

Cireea
2015-04-15 12:45
#16

#15 Det håller jag med dig om. 😃Jag väntade ett år på GoT sen sist, så jag klarar mig nog en månad även om det känns jobbigt just nu haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Galenidjur
2015-04-16 14:01
#17

what? jag visste inte ens att de var läckta! Så efter är jag haha. Men jag tror jag väntar ändå. Tänker titta lite på säsong fyra istället för jag märker att jag glömt vissa grejer.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Dark-lord]
2015-04-18 02:01
#18

Såg avsnitt 2 idag, tänkte att jag kunde se den nu ist för Måndag, liksom 3 dagar, vad är det? Men sen kunde jag inte hålla mig och såg 3-4 också…

Imasy
2015-04-23 00:28
#19

Jag kunde absolut inte hålla mig utan såg även 3 och 4. Kvaliteten var bra på de länkar jag såg på iaf.

[Túrwen]
2015-04-25 08:52
#20

Har sett alla fyra avsnitt jag blev lite besviken på den nya säsongen hur den började. Brukar ha lite problem med de två första avsnitten att verkligen sätta mig in i det trots att jag sett alla avsnitt från tidigare och läst böckerna. Ser dock fram emot hur det kommer att utveckla sig.

Annons:
[Devya]
2015-04-26 16:44
#21

De kom ju ut i bra kvalite måste jag säga. Jag såg dem alla på en gång. Har andra serier att se på medans jag väntar på att femte avsnittet av got kommer ut. :) Ingen förlust här inte!

JonasDuregard
2015-04-28 18:39
#22

Det förekommer nog att serier läcks medvetet för att skapa uppmärksamhet. Till exempel kan man misstänka att Netflix gjorde det med House of Cards (länk). 

Dock tror jag inte så var fallet här. Flera saker talar mot det, främst att digital vattenmärkning har raderats och att läckan är så omfattande innan premiären. Det hade räckt med att läcka en halvtimme eller så för att skapa nyheter och det hade orsakat betydligt mindre skada.

En mer trovärdig förklaring är i min mening att avsnitten skickats till domare för olika prisutdelningar och att någon av dem rippade avsnitten. Sådant händer ofta med filmer.

Upp till toppen
Annons: