Annons:
Etikett04-westeros
Läst 1462 ggr
Hoseok
3/14/15, 11:21 AM

Din favorit-ätt?

Har du någon ätt (House) som du gillar mer? T.ex. Stark, Lannister etc. Vilka och varför?

Annons:
Cireea
3/14/15, 11:21 AM
#1

And let the war begin 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hoseok
3/14/15, 11:22 AM
#2

Känns klychigt, men jag gillar verkligen Stark-ätten. De faller mig mest i smaken helt enkelt och jag gillar nästan alla medlemmar av familjen. Ibland hatgillar.

Hoseok
3/14/15, 11:25 AM
#3

#1 😂

[Túrwen]
3/15/15, 6:28 AM
#4

Starks heltklart, med undantag för Rob möjligtvis som tog för många dåliga beslut.. Nog för att han bara är ett barn åtminstone i böckerna, men att gifta sig från kärlek funkar inte i Westeros precis som i medeltida Europa. De är dem noblaste och spelar inte fult spel inom maktpolitiken vilket är huvudorsaken att jag gillar dem.

Game of Thrones är så oerhört likt Rosornas krig mellan Lancaster och York och sedan även Tudors. Tycker att man kan se tydliga mönster i det hela, än så länge är Tyrells de skickligaste inom maktspelet.

Yelly Bean
3/16/15, 7:49 AM
#5

Svår fråga faktiskt, haha. ^^ Tror nog kanske Stark, eller Lannister. Men på väldigt olika sätt. Stark för att de är så renhåriga och så har de personer som Arya, hon är så himla bad-ass! Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka det blir lite mer intressant när Lannister blandas in i leken, just för att de är så korrupta. Och så Tyrion då, han är ju awesome. 🙂

[SaraElis]
3/16/15, 12:21 PM
#6

Jag måste nog säga Stark också, anledningen? Det är nog som #5 , Arya för att hon är så fruktansvärt grym och för att man fick följa dem från första början. Allting började ju i deras familj ( I TV-serien i alla fall ) och då fick man som en koppling till den familjen, att de var de "goda" (Jag har inte läst böckerna). …och för att jag älskar vargar. De är otroligt fina djur. 🙂

Annons:
neasfotografier
3/17/15, 5:02 PM
#7

Stark pga typ samma anledningar som de föregående talarna har skrivit redan 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Mitchan
3/24/15, 10:54 PM
#8

…Baratheon, för att jag är galet kär i Renly…..? 😃Är det en godkänd anledning?

Nej, men jag säger Reed. Crannogmen är awesome, jag älskar allt som har med träsk att göra, Meera är underbar(!) och Howland verkar hur cool som helst. Jojen är också rätt tuff.
Lite synd att man inte får så mycket historia och mer information osv om dom, det vore fantastiskt!

Gillar Tyrell också. Och Targaryens är… Intressanta. Minst sagt. 🙂

Cireea
3/25/15, 12:37 AM
#9

Targaryens ! 😎 or….what's left of them! 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jiithra
3/25/15, 8:10 AM
#10

Martell!!

Nog för att de är lite småsura, men de är skitcoola, har annorlunda vapen, är inte vita, kvinnorna slåss m.m.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Yelly Bean
3/25/15, 7:02 PM
#11

#8 Ååh, Reed tänkte jag inte ens på! De är ju verkligen riktigt intressanta! Meera är så himla skön, och älskar att det är hon som tjej som är den tuffa och "tar hand om" sin bror. 🙂

[Dark-lord]
4/9/15, 7:46 PM
#12

#5 Lannisters, korrupta? Utveckla gärna, för förstår inte riktigt hur de är korrupta. :P

Jag väljer också Lannisters tror jag, Tywin är en hård och praktisk kalkylerande badass man som gör allt för att säkra sin släkts framtid utan att begränsas av massa annat. Jaime är en av de mest komplexa och intressanta karaktärerna och Tyrion behöver jag väl inte ens beskriva.

Annars är jag ett stort fan av Starks(som nog många är) men även Baratheons. Stannis är liksom Tywin en hård no-bullshit person men har även heder och en pliktkänsla och moral.

Nelley
4/11/15, 8:08 PM
#13

Fire and Blood☀️

Growing Strong🌺

De vad jag kommer på nu.😉

Annons:
Elton2002
4/24/15, 4:29 PM
#14

Lannisters. Jag älskar deras vilja att överleva och hur dom allra flesta är riktigt intelligenta, det enda negativa som jag känner är att dom känns alldeles för säkra i deras position, dom blir inte utmanade på det sättet så man kan se deras fulla potential. Sen, även om jag egentligen hejar på Daenerys, så måste jag säga Tyrell bara för Magaery, hon låter inte sig själv bli kontrollerad men är ändå så törstig för makt. Den perfekta lannistern.

Upp till toppen
Annons: