Annons:
Etikett09-off-topic
Läst 863 ggr
Hoseok
1/31/15, 12:43 AM

Skulle GoT fungera som film?

Tror du att Game of thrones skulle fungera som en filmserie? Ja/Nej? Motivera ditt svar.

Annons:
Cireea
2/12/15, 4:28 PM
#1

Nej i mitt tycke! 

Oftast när man gör böcker till film  måste man korta ner/ta bort/ändra saker och ting för att det ska bli en vettig film. Man har sett det hända i flertalet filmserier som baseras på böcker. Därför tycker jag att GoT inte skulle funka som filmserie då bara serien i sig är invecklad, hur skulle då en filmserie bli. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

neasfotografier
2/13/15, 12:08 PM
#2

Håller med #1 🙂
Det är en allt för komplicerad serie som inte skulle kunna få med allt som filmserie.
Sen tycker inte jag att det blir samma spänning med att vänta på en helt ny film än ett nytt serie-avsnitt eller säsong 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Imasy
2/14/15, 1:55 AM
#3

Jag valde ja, för jag tror att det skulle fungera. Men, det skulle bli en väldans massa filmer, allt skulle inte få plats tidsmässigt och allt det roliga skulle vara slut på en kväll. Som tv-serie kan man ju suga på konfekten under tio veckors tid :)

Hoseok
2/14/15, 3:13 AM
#4

Svarade också ja, för jag tycker t.ex. Harry Potter har lyckats helt okej med att skapa filmer. Ja, de uteslöt galet mycket saker i HP-filmerna, men det gör de ju i GoT-serien också. Tror liksom det skulle fungera om man gjorde något liknande.

[Dark-lord]
2/15/15, 2:42 PM
#5

Vet inte, kanske skulle kunna gå. Men är glad att de valde att göra det till den bästa TV-serien som sänts istället! :)

Sugar Mist
2/15/15, 5:47 PM
#6

Nej, det är redan rätt mycket uteslutet ur serien och skulle man då korta ner det ännu mer till filmer skulle man missa så mycket.

-

Annons:
Yelly Bean
2/15/15, 5:58 PM
#7

Jag tog nej. Alltså, det är klart det skulle GÅ, men frågan är hur bra det skulle bli. ^^ Känner att de har ju redan dragit ner på mycket, och då är det ändå 10 timmar per säsong och bok, typ. Så för att de skulle bli filmer skulle bog kvalitén gå ner rätt mycket. 😮

Harry Potter-filmerna funkade ju. Men där har de också dragit bort massor, och då är ändå inte storyn lika komplex som GoT. ^^

Sehvrin
2/16/15, 3:22 PM
#8

Nej, det tror jag inte. Dels så finns det ju en välgjord serie redan, så det finns nog inte så stor publik för en serie. Sen saknar berättelsen tydliga "avsnitt" så som till exempel Harry Potter gör (varje bok kan ju i princip läsas för sig) och det har ju inte A song of Ice and Fire (vad jag kommer ihåg). En bra film behöver en början, mitten och slut. Visserligen är det ju populärt att göra filmer i flera delar nu, men så många delar som det skulle behövas för GoT tror jag biopubliken skulle tröttna. Nä, jag tror att serieformatet är mycket bättre för dessa böcker.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sasa Allie
2/16/15, 9:00 PM
#9

Nej, det skulle bli 4 (blodiga) bröllop och 101 begravningar (jag vet att siffrorna ej är korrekta), för det hade inte funnits tid till så mycket annat särskilt inte om man vill ha lika mycket naket.

Jag tycker inte riktigt att Harry Potter filmerna är lyckade…


kampfrieser
2/18/15, 3:05 PM
#10

Njaenej. Det är så grymt mycket story i det hela så det skulle nog bli oerhört rörigt om det skulle göras film på GoT i sig.

Däremot kanske det skulle funka att göra film på någon del utav det, typ om en karaktärs liv och resa osv. Det skulle förvisso kräva en somewhat påhittad story kring den karaktären så det skulle ju inte helt baseras på GoT.

Yelly Bean
2/18/15, 5:35 PM
#11

#10 Ja, det skulle faktiskt vara intressant! För vissa karaktärer får en ju veta mycket bakgrund om genom andra karaktärers perspektiv och minnen och sånt, så det skulle nog gå att lösa. Haha åh, nu blev jag peppad på den idén… 🤪

Upp till toppen
Annons: