Annons:
Etikett05-karaktärer
Läst 1810 ggr
Hoseok
2015-01-31 00:16

Favoritkaraktär - Tv-Serien?

Vilken är din favoritkaraktär i serien? Baserat på hur bra skådespelaren spelar karaktären och hur karaktären är. 
Samma fråga ställs om böckerna Här.

Annons:
Nikushimi
2015-02-14 14:45
#1

Min är helt klart The Hound för han är badass helt enkelt.

Zyperior
2015-02-14 15:03
#2

Efter säsongsavslutning nr 4 så skulle jag nog nu säga att det är Bran. Mest på grund av spekulationer från min sida om hur jag tror att storyn utvecklas. Har bara sett serien och inte läst böckerna men om saker utspelar sig så som jag tror kommer han bli rätt j*vla awesome.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Dark-lord]
2015-02-15 14:41
#3

(GAME OF THRONES SPOILER)

Min favoritkaraktär är nog Jaime Lannister, han börjar som en karaktär man verkligen hatar och dör på ett brutalt sätt. Men han utvecklas och med tiden får man mer och mer sympati för honom och han redeemar sig mer eller mindre. Han är en komplex karaktär.

Skogsraah
2015-02-15 15:44
#4

Daenerys Targaryen utan tvekan! Snacka om stark och självständig kvinna i den tiden 👍

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Sara97
2015-02-15 15:57
#5

Arya Stark och Daenerys Targaryen. båda badass tjejer

                                                   LÄNGE LEVE DJUREN!!

Sugar Mist
2015-02-15 18:10
#6

Daenerys ma Khaleesi😍

Sedan har vi Ygritte som jag älskade också :(

-

Annons:
Blanksteg
2015-02-16 16:09
#7

Arya, Tyrion, The Hound och Ygritte.

nakizagg
2015-02-16 16:31
#8

Petyr Baelish utan tvekan!!!! Vilken man!

Men god tvåa är Theon Greyjoy

[Dark-lord]
2015-02-16 16:39
#9

#8 Du menar Reek? ;) 

I varje fall, trodde bara man fick säga en. Nåväl, jag gillar verkligen Jon Snow, The Hound, Tyrion Lannister, Davos Seaworth t.ex annars. :P

En favorit i Säsong 4 för mig var Oberyn Martell.

neasfotografier
2015-02-16 18:48
#10

Jag gillar Jon Snow och Daenerys Targaryen mest 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

nakizagg
2015-02-16 19:13
#11

#9 Hehehe. Eller så gillar jag Theon INNAN han blev Reek. 
If you get what I mean. 😉Han hade så mycket mer att erbjuda då. 😃

molnflygare
2015-02-16 20:21
#12

Oberyn Martell, mest för att jag gillar alla nya element de tillförde karaktären som inte finns i böckerna, och för att Pedro Pascal är en skicklig skådis! Annars klappar hjärtat lite extra för Brienne också.

kampfrieser
2015-02-18 15:17
#13

Daenerys Targaryen, hoppas på att hon slaktar alla makt-män samtidigt som hon skrattar högt. Tillsammans med Arya Stark, vilken är en annan favorit.

Olenna Tyrell är en käck tant dessutom. Brienne of Tarth och Ygritte är kul.

Gillar kvinnor d.v.s.

Annons:
[Dark-lord]
2015-02-18 15:26
#14

#13 Gillar du de för att de är kvinnor eller för att de är bra karaktärer? ;)

Och ja, Olenna är en av de mest badass karaktärerna i serien, borde nästan nämnt henne främst i mitt inlägg. Hon är typ som en kvinnlig version av Tywin, ibland t.om mer badass.

Nelley
2015-02-18 15:30
#15

Jon och dany baser på böckerna, tycker de är annorlunda i tv-serien.😛

kampfrieser
2015-02-18 15:32
#16

#14 Haha. Både och. Gillar att karaktärerna är framträdande kvinnor.

Valkyrija
2015-02-23 01:28
#17

Arya Stark och Daenerys Targaryen ^^

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valkyrija
2015-02-23 01:29
#18

Och Margaery Tyrell men nu har jag inte läst böckerna och inte sett senaste säsongen :o

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Túrwen]
2015-02-23 20:01
#19

Tyrion, Olenna och Jon Snow… Eddard var en favorit i säsong 1 men Sean Bean spelar ju alltid karaktärer som får sparka i hinken så det var inte direkt ett stabilt val. 

Tyrion och Olenna är rappa i käften vilket jag gillar grymt mycket, Jon Snow är outsidern vilket jag alltid haft en svaghet för…

fairyautumn
2015-02-24 00:36
#20

Alltid älskat Arya för att hon påminnes så mycket om mig själv och tycker hennes karaktär är underbar
Jon Snow och Joffrey är två favoriter också, Joffrey för att han är så vidrig och jag drar mig till såna karaktärer av nån anledning 😛

//doge

Annons:
Merewen
2015-02-26 13:53
#21

Jaime, The Hound, Arya, Tyrion!

[postmortum91]
2015-02-26 13:58
#22

#3 Han dör väl inte? :(
Spoilade du nu? Jag har sett alla fyra säsongerna men Jaime dör inte, inte än iaf :(

[Dark-lord]
2015-02-26 16:44
#23

#22 Nej förlåt, var inte meningen. Och var inte så jag menade heller. Jag skulle inte spoila något sådant(har inte läst böckerna heller), verkligen inte. 

Formulerade mig helt enkelt fel, menade att man i början av serien VILL att Ser Jaime ska dö på ett brutalt sätt, men at man börjar gilla honom. Han är ännu vid liv. :P

Bjallstal
2015-02-26 20:29
#24

Olenna -freakin badass old lady! Älskar allt med henne i serien än så länge. Jon Snow - har en riktig hatkärlek till honom, antingen tycker jag han är grym eller en gnällig skitunge. Det varierar väldigt stort Tyrion - han har växt något enormt under säsongerna, i fyran är han bara amazing! Men fattade tycke för honom tidigt ändå, för hur han för sig. Jamie - från avsky till en karaktär med potential, gillar med honom( precis som Olenna, Tyrion, Petyr) att man aldrig riktigt vet vart man har honom. Han har växt mycket och förstörde filmen The other woman för mig när jag såg den på bio haha

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
2015-02-26 20:30
#25

Olenna -freakin badass old lady! Älskar allt med henne i serien än så länge. Jon Snow - har en riktig hatkärlek till honom, antingen tycker jag han är grym eller en gnällig skitunge. Det varierar väldigt stort Tyrion - han har växt något enormt under säsongerna, i fyran är han bara amazing! Men fattade tycke för honom tidigt ändå, för hur han för sig. Jamie - från avsky till en karaktär med potential, gillar med honom( precis som Olenna, Tyrion, Petyr) att man aldrig riktigt vet vart man har honom. Han har växt mycket och förstörde filmen The other woman för mig när jag såg den på bio haha

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Dark-lord]
2015-02-26 20:42
#26

Sympati för Petyr Baelish? Känns i varje fall för mig uppenbart att han är en sociopat, en som lurar och bedrar folk för att resa sig i makten, och han är bra på det. :P

[Túrwen]
2015-02-26 21:26
#27

Jaha Dark-Lord var inte det där en spoiler från din sida då? :P

Annons:
[Dark-lord]
2015-02-26 22:42
#28

Jag trodde att man fick tala fritt om alla Säsonger som var ute. Är ju väldigt riskfyllt om folk befinner sig på ett GoT forum ifall de inte sett alla avsnitt, även fe som vart ute i snart ett år. Lite på egen risk då. Men visst, kanske var dumt. Kan Kneko redigera?

Hoseok
2015-02-26 22:44
#29

#27 #28 Jag har bestämt att spoilers för säsong 1-4 av serien är okej och man väljer själv om man vill tagga den typen av spoiler. Det är spoiler från Böckerna som inte är tillåtna utan att tagga.

Sen är det ju inte bekräftat i serien vem som dödade Jeoffrey, vad jag förstått det som? Kan ha missat det isåfall.
Men det är ingen diskussion vi ska ta i denna tråd, det är OT.

[Dark-lord]
2015-02-26 22:55
#30

(SPOILERS FRÅN SÄSONG 4!!!) Jo, Olenna Tyrell och Petyr Baelish nämns ligga bakom lönnmordet för Joffrey ett antal gånger efter dennes död.

FemFem
2015-02-27 22:36
#31

Mina favoriter är

Tywin - han är hot hot hot. 😎

Brienne - stark kvinna som inte låter sig trampas på

Sandor Clegane - så himla badass och jag skrattar högt åt hans quotes typ hela tiden

Daenerys - cool plus att jag tycker hennes story alltid är spännande

Grey Worm - han är så himla söt

Benjen Stark - han har inte vart med alls mycket jag vet, men han är så snygg x)

[Dark-lord]
2015-02-27 22:37
#32

#31 Känns som om du dras till karaktärer av rätt ytliga anledningar, no offense. xD

FemFem
2015-02-27 22:41
#33

#32 Haha, you got me! 😂

Det blir lätt så… Mycket roligare att kolla om det finns lite snyggingar med i bilden!

Upp till toppen
Annons: